- Editorial:
- CRUÏLLA
- Any d'edició:
- 2002
- Matèria
- Activitats
- ISBN:
- 978-84-661-0327-5
- Pàgines:
- 111
- Enquadernació:
- Rústica
C-4EP.PROJ.D'ACTIVACIO INTELIGENCIA 02
Baqués i Trenchs, Marian
APTITUDS TREBALLADES
Percepció
Atenció
Memòria
Pensament
Llenguatge
Estructuració espacial
Vivència del temps
Psicomotricitat específica
Expressió artística
Coneixement personal
El Projecte d'Activació de la Intel·ligència (PAI 2000) té dos objectius:
- Exercitar les habilitats i desenvolupar les aptituds que són a la base de qualsevol aprenentatge.
- Ajudar a crear en els nens i nenes la capacitat de gestionar el seu aprenentatge, que vagin entrant pels camins de l'aprendre a aprendre.
Pel que fa al primer objectiu, preferentment es potencia una actitud de millora de la percepció i de l'atenció, s'incideix en la consciència dels processos de la memòria, del pensament i del llenguatge, es té present l'estructuració de l'espai i del temps, s'entra en la psicomotricitat i l'expressió artística i es reflexiona sobre el coneixement personal i les competències socials.
Amb el segon objectiu es facilita la mediació verbal. L'educadora o l'educador és el mediador. El diàleg, la conversió de la classe en comunitat de recerca fa que -a poc a poc, pacientment- vagi creixent el procés d'humanització, de personalització.
El Projecte d'Activació de la Intel·ligència (PAI 2000) té dos objectius:
- Exercitar les habilitats i desenvolupar les aptituds que són a la base de qualsevol aprenentatge.
- Ajudar a crear en els nens i nenes la capacitat de gestionar el seu aprenentatge, que vagin entrant pels camins de l'aprendre a aprendre.
Pel que fa al primer objectiu, preferentment es potencia una actitud de millora de la percepció i de l'atenció, s'incideix en la consciència dels processos de la memòria, del pensament i del llenguatge, es té present l'estructuració de l'espai i del temps, s'entra en la psicomotricitat i l'expressió artística i es reflexiona sobre el coneixement personal i les competències socials.
Amb el segon objectiu es facilita la mediació verbal. L'educadora o l'educador és el mediador. El diàleg, la conversió de la classe en comunitat de recerca fa que -a poc a poc, pacientment- vagi creixent el procés d'humanització, de personalització.